Titulní obrázek


Bentley chce pancéřovat vozy

Obrněné chránění vozu vyrábí na zakázku automobilka Mercedes-Benz pro několik modelů, například vozy luxusní třídy S, menší E-Klasse. Stejně tak to dělá skupina Jaguar-Land Rover a Audi. Pokud mají klienti vozy jiných značek musí vyhledat specialisty, kterým přivezou svůj zakoupený vůz k následným úpravám.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Ať už se jedná o moskevskou firmu ArmorTech, německý Stoof International či brémské Trasco, které přežilo několik bankrotů a změn majitelů. Modifikace většinou zahrnují rozřezání automobilu a montáž speciální konstrukce z oceli a legovaného hliníku, čalounění sedadel neprůstřelným syntetickým materiálem a nezbytná vícevrstvá skla. Bentley, který si zakládá na individuálním přístupu ke klientům, jim sám nic podobného nabídnout nemůže, přitom by o podobná speciální přání nouzi neměl.

Už jen v Rusku, na Blízkém východě nebo v Latinské Americe existuje spousta dostatečně movitých lidí, kteří si takový vůz mohou dovolit a přitom se (mnohdy právem) obávají o své životy. Z těchto končin také britský aristokrat s okřídleným B eviduje nejvíce potenciálních zájemců. Společnost nejdříve zkoumala obchodní případy ohledně stavby pancéřovaných automobilů. Takový krok by jim totiž pomohl v expanzi na rozvíjejících se trzích.

Pokud se skutečně v Crewe rozhodnou kladně, nebudou muset dlouho hledat odborníky. Bentley je součástí skupiny Volkswagen. A experti na ruční stavbu „obrněných“ limuzín pracují například u Audi.