Titulní obrázek


Mercedes-Benz E 63 AMG s novým motorem

Dvakrát přeplňovaný osmiválec se podíval do sedanu a kombíku třídy E. Má větší výkon a nižší spotřebu, ale zachová si charakter?

U nového Mercedesu E 63 AMG to snad bude lepší, protože i když má nový osmiválec také dvě turba, jeho objem je větší, nyní 5,5 litru. Sice je tak motor menší než původní atmosférický osmiválec 6,2 litru, ale nabízí lepší parametry výkonu i točivého momentu. Vrací se tak znovu objem 5,5 litru, který Mercedes docela nedávno opustil, když ukončil výrobu osmiválce s kompresorem pro modely s označením 55 AMG.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Základní parametry nového motoru jsou opravdu velmi působivé. Má výkon 525 koní v rozmezí 5250 až 5750 ot./min. a točivý moment 700 Nm kdekoli mezi 1750 a 5000 ot./min. Pokud si připlatíte za AMG Performance Paket, dostanete šílených 557 koní a především 800 Nm mezi 2000 a 4000 ot./min.

Aby to měl soupeř z Mnichova ještě těžší, zákazníci se zálibou ve stěhování si mohou objednat kombík, na který se u BMW stále čeká a dříve než za rok ho neuvidíme. Tento superkombík Mercedesu zrychlí na stovku za 4,4 sekundy, sedan je ještě o desetinku rychlejší. Maximální rychlost je obligátně omezena na 250 km/h, ale v paketu je hranice posunuta až na 300 km/h. Mercedes se sice chlubí tím, že má nové E 63 AMG systém stop/start a že jezdí za 9,8 litru na 100 km, ale těžko soudit, nakolik lze tomu věřit. Jinak má model E 63 AMG všechno jako obvykle – elektronicky nastavitelný podvozek, tlačítko pro volbu jízdních režimů motoru, podvozku i převodovky, samosvorný diferenciál a bohatou základní výbavu.