Titulní obrázek


Mercedes-Benz G můžete pořídit i s dvanáctiválcem

Automobilka Mercedes-Benz nyní obohatila hranatý model třídy G o bi-turbo osmiválec a dvanáctiválec. Pokud byste si však chtěli tuto novinku pořídit, připravte si pořádnou sumu.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Pod kapotou hranatého Mercedesu třídy G je dvakrát přeplňovaný osmiválec. Nebo dvanáctiválec. Mercedes-Benz do omlazené třídy G, která se původně už vůbec neměla vyrábět, ale zákazníci jí pořád chtějí, vrazil to nejsilnější, co má na skladě, a vznikly zajímavé verze G 63 AMG a G 65 AMG. První má dvakrát přeplňovaný osmiválec a výkon 544 koní, druhá dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec a výkon 612 koní. Osmiválec dostal "ekologický systém start/stop". Základní Mercedes G 350 BlueTec pohání třilitrový šestiválcový diesel o výkonu 211 koní a točivém momentu 540 Nm. Diesel také disponuje systémem AdBlue, který vstřikuje do výfuku močovinu a snižuje tak emise oxidů dusíku.

Podle Mercedesu je alternativou k dieselu benzínový osmiválec, který má objem 5,5 litru, atmosférické sání a výkon 388 koní. Verzi G 500 s osmiválcem můžete mít také v tradičním krátkém kabrioletu, který tu byl mnohem dříve než frikulínský Nissan Murano CrossCabriolet, se kterým nevyjedete ani na polní cestu. Mercedes-Benz třídy G byl vždy především o kombinaci schopností v terénu a maximálního komfortu a luxusu. To se samozřejmě nemění. Výbava byla dále rozšířena o všechno, co vás napadne. Tomu odpovídá i cena. Základní model G 350 BlueTec stojí v přepočtu přes 2 100 000 korun, G 500 přijde na 2,5 milionu, G 63 AMG na 3 400 000 korun a G 65 AMG stojí 6 600 000 korun.