Titulní obrázek


Mercedes představil systém 4Matic

Společnost Mercedes Benz vyvinula systém 4Matic pro předokolkovou platformu nového Mercedesu A, přičemž je jisté, že jej dostane jak sedan CLA, tak jeho sportovní verze CLA 45 AMG a s nimi i ostrý hatchback A 45 AMG. 

Mercedes-Benz se ze specialisty na vozy s pohonem zadních kol postupem času přetransformoval ve značku, která nabízí pohon všech kol pro všechny modely od třídy C výš, o portfoliu SUV nemluvě. Už brzy se ale tato škála dále rozšíří a to i na nejmenší automobily třídy A.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Systém 4Matic lze zkombinovat výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, do níž je elektrohydraulické ovládání systému integrováno a využívá i společný systém mazání s DCT. Toto řešení přináší údajně 25% úsporu hmotnosti oproti obdobným systémům u prémiové konkurence v kompaktní třídě. Za dobrých adhezních podmínek přední nápravy je 4Matic téměř stoprocentně předokolka, pokud ESP zjistí byť jen minimální rozdíl v rychlosti otáčení předních a zadních kol rychlosti, řádově v milisekundách dojde ke zvýšení tlaku v hydraulickém systému a zvýší se prostřednictvím vícelamelové spojky aktivita zadní nápravy.

4Matic umožňuje díky úpravě tlaku variabilní přenos točivého momentu mezi oběma nápravami. Množství točivého momentu směrem vzad ale nebudou ovlivňovat jen senzory ESP, bude také záležet na zvoleném režimu převodovky. Pokud bude pracovat v módu Eco, dozadu bude systém posílat točivý moment "rozvážněji", zatímco v režimech Normal a Sport budou reakce rychlejší a na zadní nápravu bude směrováno více síly.