Titulní obrázek


Smart ForFour

Model Smart ForFour mají v oblibě hlavně ženy, kteří potřebují společníka pro kratší cesty. Jistě nás upoutá design karoserie, neotřelý vzhled palubní desky, vyměnitelné barevné panely karoserie, rozumná spotřeba pohonných jednotek a dobrá manévrovatelnost. Ovšem musíme počítat s tím, že ve voze je méně místa a náhradní díly přijdou dráž.

Smart pro čtyři cestující je úplně jiné auto než původní dvoumístný model. S tím sdílí pouze možnost výměny body panelů, díky čemuž je možné snadno změnit barvu vozu. ForFour využívá stejnou podvozkovou platformu jako Mitsubishi Colt. S tímto automobilem má společné i další komponenty včetně zážehových motorů. Přeplňované vznětové tříválce dodal Mercedes. Smart ForFour přepraví čtyřčlennou posádku. Cestující vpředu budou mít místa dostatek, ale na zadních sedadlech není prostoru nejvíce. Zavazadelník o objemu 270 litrů není na malý automobil špatný.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Pochvalu si zaslouží pohodlná sedadla, potěší také komfortně naladěný podvozek. Na druhou stranu jízdní vlastnosti nejsou nejlepší a stejně tak nelze kladně hodnotit slabší odhlučnění interiéru. Uvnitř dominuje pohledná palubní deska. Některé plastové prvky uvnitř vozu ale nebudí dojem vysoké kvality. Nabídka pohonných jednotek je takřka ideální. Základní jedenáctistovka má sil dostatek, přesto zaujme spíše méně náročné řidiče. Třináctistovka si s autem už opravdu dobře poradí. Ze zážehových pohonných jednotek se zdá být ideální volbou.

Patnáctistovka působí jako zbytečný luxus. Zajímavostí je, že se dodával také přeplňovaný agregát o objemu 1,5 litru, avšak výhradně do sportovně laděné verze Brabus. Nejvíce je na trhu vozů s jedenáctistovkou pod kapotou, turbodiesel platí za vzácnost. Vznětové tříválce přitom nejsou vůbec špatné. Spotřeba je tu přibližně 4,5 litru. Benzinová jedenáctistovka si řekne zhruba o litr více. Z hlediska spolehlivosti se Smart ForFour řadí k průměru.

Vůz řadí řadí pomalu, což citelně sráží celkový dojem z jízdy. K častým problémům patří viklání klik dveří, objevují se vůle na přední nápravě, ale i nepříjemné vrzání od zadní nápravy. To mají na svědomí opotřebené silentbloky.